~Heerlijk weekend!


Omdat ons nieuwe huisje lang geleden is gebouwd
zitten er natuurlijk overal houten vloeren.
Na de vloerbedekking verwijderd te hebben
blijkt deze mooi genoeg te zijn om na een goede
schuurbeurt en misschien
een likje witte verf (Voorlopig) zo op te leven.
Onze spaarpot is niet alles, dus is dit een goed
alternatief!


Deze foto stond ooit in een tijdschrift
Ik heb ‘m altijd bewaard omdat ik de sfeer
zó geweldig vind, en hier zie je ook weer die
wit geschilderde houten vloer terugkomen…

 
Op alle muren in het huis zit behang!
Dus daar krijgen we nog een hele klus aan…
We hebben er een stukje afgepeuterd
om te zien wat er onder zit..
hahhaaa allerlei
Tekeningen en teksten door kinderen gedaan!

 

Afgelopen weekend was het weer natuurlijk
fantastisch om in de tuin te werken,
Er staat al een kippenhok, maar bij nadere
inspectie bleken alle balken die ze gebruikt
hebben helemaal verrot te zijn, dus beter is afbreken
en opnieuw opbouwen!


Mijn vriendin en haar 2 kinderen hadden wel zin om
te helpen slopen, zij heeft zoveel energie…
onvoorstelbaar…
en toen ze weer naar huis gingen,
was het ook afgebroken en de rommel weer
een beetje aan de kant, zodat we van de week
er weer bij kunnen om het opnieuw op te bouwen!

 
Ik zou graag een huisje/kippenhok willen
in de stijl van Anton Pieck zoals in de Efteling te zien is!
(foto hierboven)
Nu moet ik nog op zoek naar oude/antieke dakpannen,
voor hopelijk niet te veel geld
Kan iemand van jullie, mij hieraan helpen?

 


Haar jongste had tijdens het vegen
een mooie stoep ontdekt, en was helemaal trots
op zich zelf, en heeft ‘m helemaal schoon geveegd
zodat wij ‘m konden bewonderen.

  


Kijk toch eens wat ‘n mooie stoep er onder
de rommel vandaan kwam…
En ook ergens tussen de puinhoop hebben we nog
dit oude raam met krukspagnoletten
met bakelieten handvat gevonden, Super toch?

 

       
Deze bult met afval, kwam allemaal uit het kippenhok..
Maar ook nog bruikbare spullen, die hebben we even
apart gehouden.. Je weet maar nooit
wat we er nog van kunnen gebruiken?!?


Nog steeds prachtige bloesem aan de kersenboom!
Richard heeft Bijna vakantie…
dan kunnen we dagelijks aan de slag gaan!
want
Over 10 dagen moeten de kippen toch écht verhuizen…

 


Deze 3 kipjes zijn sinds kort bij ons,
De achterste is een brabanterkriel
Dat is één van de oudste kippenrassen
van Nederlandse oorsprong. In de 16e en 17e eeuw
waren er al Brabanters.
Zij heeft een prachtig kuifje en is helaas
ook bijzonder zeldzaam…dus heb ik veel moeite 
moeten doen om een haan voor haar te vinden in
dezelfde kleur! maar dat is gelukkig gelukt…
en vanwege onze verhuizing mogen we 
de haan over 12 dagen ophalen!

  

Groetjes en hopelijk tot gauw

XXX Anna XXX

10 opmerkingen:

  1. Wie weet wat voor moois jullie allemaal nog gaan ontdekken in jullie nieuwe huis en tuin. Veel succes de komende weken.
    Groetjes Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JOH wat een schatten ontdek je nog op zo'n manier, en dat stoepje...prachtig!! Dat "kippenhok" in Anton Pieck stijl is idd mooi, veel plezier met zoeken naar de dakpannen, misschien via MP??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOOOOOHHHHHHH wat een moppies ♥♥♥♥

    Die witte lijkt op de (nu volwassen) kat van vrienden A en A , die hebben ook een sneeuwwitte poes ♥♥ A gossie, ben helemaal vertederd, als je die kleintjes ziet ...wil zelfs IK een 2e (doe het niet, doe het niet, nee nee nee doe het niet ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat is natuurlijk het allerleukste!!..huis kopen en dan spannende dingen tegenkomen!!
    en je hebt er heerlijk weer bij Anna!!

    groetjes marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk al die dingen die je tegenkomt Anna !!

    Wel een werk hoor!! als ik het zo zie ................fijne dag !! lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, Anna jullie zijn al lekker in de weer. Wat leuk om dan van alles te ontdekken. Je hebt wel een sprekend plaatjes uitgezocht met die witte vloeren. Mooi hoor, fijn dat die vloer zo goed is, kun je er net zo'n 'plaatje' van maken.
    Succes en werk ze hoor! Fijne dag nog en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij gaat dar volgens mij nog veel meer vinden. En die vloer is zeker de moeite waard om hem te schilderen.
    Leuk hoor. GR lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. inka en andre27 april, 2010

    heerlijk zo’n ontdekkingstocht door jullie nieuwe huis en tuin en wat een geweldige vondsten.
    Schitterend de houten vloer daar houd ik wel van.
    En dan het straatje helemaal het einde.

    fijne middag,gr van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  9. HAHA MIJN tweede reaktie op deze blog is een "foutje-bedankt" SORRY!!!!!!! Hoorde op een ander blog met een foto van schattrige kittens. Leuk dat je het toch plaatste hihi. Je kippen zijn OOK mooi hoor lol.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Marian
    Ik dacht dat je het over mijn witte hondje had...Ik vond het wel een rare vergelijking...maar nu snap ik 'm helemaal!!! hahhaa

    BeantwoordenVerwijderen

-

Bedankt voor het achterlaten van 'n berichtje!
I love to read your comments..

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.