~Nog meer Emaille!

Deze Emaille botervloot heb ik al jaren gekocht
en Ik vind ‘m zóooo mooi dat ik daarna
telkens als ik er eentje tegenkwam gekocht heb!
Ik heb er nu dus een paar meer,
alleen helaas niet op foto…
en omdat mijn spullen allemaal al in dozen verpakt zijn
kan ik dus ook voorlopig geen foto’s meer maken!

Op de foto hieronder zie je wel een andere
dan op de foto hierboven.

 

De Informatie hieronder vond ik op Wikipedia.

Een botervloot is een bakje waar roomboter
of margarine in wordt bewaard.
Meestal wordt deze afgesloten met een deksel.

Een botervloot wordt gebruikt op tafel,
met name tijdens het ontbijt of de lunch.
De botervloot hoort daarmee tot het serviesgoed.
Tegenwoordig worden margarine en halvarine
veelal in een plastic kuipje verpakt,
wat de botervloot overbodig maakt.

 

 

van Zilver Bestek ben ik ook erg gecharmeerd,
maar koop het alleen als de prijs leuk is
en dat is niet zo vaak meer!!!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

-

Bedankt voor het achterlaten van 'n berichtje!
I love to read your comments..

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.