~ Gedicht

Kerstboom met je groene takken.
Met je ballen mooi versiert.
Jij draagt nu de kleine kaarsjes.
Omdat men weer kerstfeest viert.

Met je grote piek van boven.
Slingers hangen in je boom.
Engelenhaar ligt op je takken.
Klokjes hangen wit als room.

Straks dan branden alle kaarsjes.
Kinderen kijken naar je licht.
En jij ziet dan naar beneden.
Naar hun vrolijk lief gezicht. 
  
Kerstboom met je mooie kaarsjes.
Na de kerst ben je weer kaal.
Zonder slingers en de ballen.
Kom je even op verhaal.

Kerstboom met je sterke wortels.
overleef je weer een jaar.
Dan mag je opnieuw weer pronken.
Met je piek en engelenhaar.

Fenny Martens- Berends


De Foto’s zijn van vorige Kerst!
Ik wacht nog even met het versieren van ons huis;
Eerst eens de Opendag volgende zondag
en een paar dagen daarna ben ik nog jarig,
en daarna zetten we altijd pas de boom
Dan hebben we alle drukte gehad!

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gedicht. En denk al open dag..... Dus even gekeken en wist eigenlijk niet dat je nog zo veel meer deed. Mens wat moet jij druk zijn. De eenden dat wist ik maar niet van die schildpadden. Zal in de vakantie eens uitgebreid kijken. Nu kijk ik even snel voor de visite arriveert.
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedicht,zo liefelijk :)
    Je vraag of ik de kaarsjes brand..nou nee hoor,wilde het eerst doen voor de foto maar vind het risico te groot,voor je het weet gaat het mis.......en heb ik geen kersthuis meer hihi.
    Fijne zondag avond groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Anna,lief gedicht.Onze monsterlijke boom staat er is zo'n 2 meter afgehakt en n vriendin zei t gister juist he die boom stopt abrupt!En zo is t nu.Helaas nog geen toestel voor foto's.Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

-

Bedankt voor het achterlaten van 'n berichtje!
I love to read your comments..

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.