~’n Middagje weg…


 We’ll never know where the road may take us!
.   


Vanmiddag bracht die ons langs ‘t  riviertje  de Alm
Dat is een kleine rivier tussen de rivieren,
in het Land van Heusden en Altena. (N.Br.)
In de Middeleeuwen was de rivier over een
afstand bevaarbaar en vormde hij
een belangrijke verbindingsroute.
.de alm

Dit is de Alm, en langs de Alm loopt een wandelpad!
. Afbeelding 078


Op deze foto zie je links van het water het wandelpad!
Of toch niet? Wat jammer nou!
Het pad was geheel begroeid met brandnetels..
Tja, daar laat ik de hondjes echt niet tussen wandelen,
en mezelf toch ook niet..jij wel Richard?
Nee, hoor géén behoefte aan…
.populier
Op de straat lag een tapijt van Populierenpluis
Even op de auto gelegd om ‘n close-up te maken!
~
Populieren zijn windverspreiders.
Het vruchtpluis voert de zaden tot in de ruime
omgeving, maar rond de bron hoopt het
populierenpluis zich op. Toch zie je niet overal
pluis waar populieren staan.
Dat is beter te begrijpen als je weet dat populieren
tweehuizig zijn. Je hebt mannelijke en vrouwelijke
bomen en vanzelfsprekend produceren
alleen de laatste het vruchtpluis. 
.

Afbeelding 079   

We hebben een stukje verder langs de Alm gereden
en kwamen aldoende in Almkerk uit!
Daar hadden ze een grote kringloop winkel.
Dus de rit was niet totaal voor niets!
Want ik vond natuurlijk weer iets leuks..
Oeps, totaal geen geld meegenomen!
Ha gelukkig kon je betalen met pin!
.


Een oud katholiek gezangenboekje uit 1865, met tekst
voorin, “Een klein geschenk voor uwen geboortedag”
de rest is moeilijk en onduidelijk om te lezen
en ook nog een prachtig kruisje!
.


  Verder een bijbeltje met leren omslag uit 1924.
Tekst binnenin…
Ter herinnering aan uw belijdenis.
Uw woord is een lamp voor mijn voet.
   .


Omdat mijn oog altijd op kistjes vallen,
zag ik dus ook dit houten kistje staan…
.


Bovenop zit een stukje wat op zeemleer lijkt!
er zit een slotje op, maar die werkt niet meer
er zit ook géén sleutel bij!
.


   Binnenin zit aan de dekselkant een spiegeltje
met een paar vakverdelingen, waarvan de meeste
kapot of verdwenen zijn!
.
 
Aan de zijkant zit tot mijn verrassing ook nog een laatje
.


De afmeting is 20 x 14 cm en bijna 10cm hoog.
Hier en daar kapot en versleten en toch heb ik ze zó, het
liefst…je kunt zien dat ie heel wat meegemaakt heeft!
.

Bij het zien van zoiets begint
mijn fantasie een loopje te nemen!…
Richting kassa in dit geval …Ik kon ‘m niet weerstaan.
Zo’n kistje heb ik nooit eerder gezien, het is mij
dan ook een raadsel waar deze voor diende!
Heeft iemand van jullie een idee?
.

Ondanks de geplande wandeling, die niet doorging
hebben we toch een leuke dag gehad!
met een paar leuke “nieuwe” aanwinsten.
~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

-

Bedankt voor het achterlaten van 'n berichtje!
I love to read your comments..

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.