~De Handschoen

 

De handschoen is een kledingstuk onder meer
bedoeld ter bescherming van de hand tegen
allerlei kwalijke invloeden van buitenaf.
Ze zijn er uiteraard alleen verkrijgbaar als paar;
een linker- en een rechterhandschoen.

.


Het Franse gant en het Spaanse guante betekend
handschoen, maar zijn verwant met
het Nederlandse want.
.


http://handschoenen.blogspot.com/

.


Een gantelet (Eng. gauntlet) is oud-Nederlands
voor een handschoen geheel of gedeeltelijk van metaal vervaardigd; behoort bij de krijgsmanuitrusting (harnas).

Handschoenen worden gedragen omdat ze bij het
toilet behoren of om de handen te beschermen
(tegen kou of verwonding).
.

.


Deze Handschoenen Etui was ooit
het eerste cadeautje wat ik van
Richard heb gekregen!
Hij vond ‘m op zich niet bijzonder mooi
maar hij wist dat ik er helemaal ‘verliefd’ op was!
.


De witte Satijnen handschoenen heb ik ooit eens
gekocht om in de etui te bewaren!
Zodat er ook echt iets in zit, maar helaas is de etui
nog steeds leeg, de handschoenen zijn opgevouwen 
te dik om het deksel dan nog dicht te krijgen!

3 opmerkingen:

  1. Leuk hoe jij toch steeds weer iets tevoorschijn tovert uit je huis. Je hebt ook van alles volgens mij. En het is heel mooi, misschien komen de handschoentjes nog wel een keer.

    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Lia
    Ik heb inderdaad heel erg veel!
    maar ik verzamel ook al iets van 30jaar, en als ik dan zo af en toe iets koopt, heb je na die jaren toch heel veel spullen!
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Werkelijk en schoonheid Anna, deze handschoenen etui. Het gaat jou zeker een keertje lukken om mooie passende handschoentjes te vinden.
    Ben er een beetje verliefd op, echt PRACHTIG!!!

    groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

-

Bedankt voor het achterlaten van 'n berichtje!
I love to read your comments..

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.