~ Gebroken Glas!


Zo’n 20 jaar geleden verzamelde ik Antieke
karaffen en geslepen kristallen glazen!
Ik had al een aardige collectie door de jaren heen
bij elkaar verzameld, en
Ik heb ook een geweldig mooi antiek eiken kastje met
rondom glas zodat mijn glaswerk er heel mooi in uitkomt!

 

 

 
Nu is het geval dat ik een paar jaar geleden
(toen het kastje (nog) onderaan de trap stond)
Ik van de trap viel, met mijn voeten recht vooruit
en natuurlijk tegen het kastje aan…
Vreselijk! ..wat een verdriet van de pijn natuurlijk
maar
ook vanwege mijn mooie verzameling!!!
Bijna al het glas en de karaffen waren gebroken!
nog maar een paar glaasjes en 2 karaffen waren heel,
maar wonder boven wonder was het kastje nog
helemaal intact!



Met pijn in mijn hart heb ik alles weggegooid!
Trouwens dat heeft Richard toen gedaan, Ik kon daarna
4 dagen niet lopen, ik was helemaal beschadigd
mijn rug, heupen en arm; alles was bont en blauw! 


Ik heb toen gezegd
“Ik koop geen nieuw kristal en karaffen meer”
en daar heb ik mij aangehouden tot afgelopen zaterdag
Bij Ingrid in haar winkeltje zag ik een
hele mooie karaf met ingeslepen bloemetjes erop!
Allereerst dacht ik ‘m als een cadeautje weg te geven
maar diegene heeft nu pech! want ik heb besloten
dat hij toch alsnog voor mij bestemt is.

         


2 van de paar glaasjes die ik nog over
had van ná mijn val van de trap!
Het engeltje heb ik vorig jaar al gekocht,  ze staan nu
weer te koop bij Blokker voor 1euro!

    DSCF0024

6 opmerkingen:

  1. Ik vond die karaf met het blauwe lintje al zo bekend voorkomen. Maar nu weet ik waar ik hem heb gezien....bij Ingrid. Ik las al dat jullie er geweest waren. Leuk winkeltje heeft ze he. Elke keer zie ik weer dingen die me daarvoor nog niet waren opgevallen. Terwijl het er vaak al even staat. Veel plezier met je nieuwe karaf en nu niet meer vallen he!
    Groetjes van Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Anna,en dit is nou zo leuk,om mn spulletjes echt op hun plekje te zien!!!Wat zal je verdrietig zijn geweest om je verzameling wij hebben de geslepen glazen van Martin's oma daar ben ik ook zo voorzichtig mee,staat niet zo maar weer bij Blokker!Veel plezier ermee.Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vreselijk als je op zo'n manier je verzameling kwijt raakt,kan me voorstellen dat je daar naar van was.
    En dan is alles vervangen ook geen optie (had ik met het gouden kruisje die ik van mijn vader had gekregen met mijn eerste communie,die ben ik vorig jaar verloren....kars wilde een nieuwe kopen maar dat hoeft voor mij niet)
    Sommige dingen zijn niet vervangbaar.
    Maar wel fijn dat je nu net een nieuwe karaf hebt waar je zo blij mee kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een verhaal zeg zo,n val heel eng:-(
    Scherven brengen geluk maar op dat moment kun je wel huilen, en die lieve Richard ruimden het voor jouw op.
    Wat een gelukdat het kastje in tact bleef en nu dan toch nieuwe aanwinsten die er weer mooi in kunnen staan , ik ben ook dol op dat glas en vooral als ik het net weer eens heb afgewassen glimt het zo mooi.
    genet van je nieuwe aanwinst en wees voorzichtig;-)

    groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjeetje wat een nare val en dan ook nog is je hele verzameling naar zijn grootje,dubbele pech,bah dat is niet fijn,oh dus nu heb je misschien wel het begin gemaakt van een nieuwe verzameling en dat engeltje is super,ga gauw kijken bij de Blokker,past wel bij mijn kleine verzameling,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een triest einde van je verzameling .
    Deze karaf is wel weer een mooi begin van een nieuwe verzameling !
    Lieve groet Rini

    BeantwoordenVerwijderen

-

Bedankt voor het achterlaten van 'n berichtje!
I love to read your comments..

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.