~Oude ambachten

de oude ambachten
Zoals sommigen van jullie misschien wel weten
hou ik erg van oude ambachten.
Ik wil dit een beetje met jullie delen, dus
heb ik mij voorgenomen, om zo af en toe
één van die ambachten eruit te lichten en
aandacht aan te schenken, met mooie foto’s en
teksten van internet.
Ik hoop dat jullie het een leuk idee vinden?

nettenbreier


De vroegere hennep is nylon geworden,
maar voor de maten van de mazen wordt nog
steeds de “spaan” gebruikt, terwijl het knopen
met de hand gebeurt, waarin een grote houten
naald van speciaal model.

Nettenboetster
NettenboetsterNettenboetster Nettenboetster

Foto’s Via

Nettenboetster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

-

Bedankt voor het achterlaten van 'n berichtje!
I love to read your comments..

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.