~Nachtkastje..


Dit nachtkastje heb ik al eerder laten zien, 
ooit gekocht op een rommelmarkt.
maar past natuurlijk niet meer
in ons nieuwe sfeertje…
Qua kleur tenminste niet,
dus heb ik ‘m onder handen
genomen, eerst eens goed ontvet, daarna
geschuurd en daarna 2x geschilderd
in een zacht grijze tint.
 


Wat een groot verschil hé?
Nu staat ie nog ff op de overloop te wachten
maar hij krijgt straks
een mooi plekje op de logeerkamer.
   


Dit is mijn hele oude kast,
Hij was al ong. 75jaar oud toen ik ‘m zo’n
20 jaar geleden kreeg van een buuf die ‘m
weg wilde gooien, (volgens mij waren er toen
nog geen kringloopwinkels)
Jaar in jaar uit heeft hij in deze staat en kleur
dienst gedaan als linnenkast, zelfs nú
staat hij weer trouw op onze slaapkamer!!!


 
Ik ben altijd een beetje bang om oude
meubels van verf te voorzien, omdat
het nooit meer terug gedraaid kan worden!
maar nu heb ik besloten om ‘m toch  te schilderen,
Ik heb foto’s gezien van de kast van
de dochter van Gea en ik ben helemaal om!!!
Ik twijfel nog even over de kleur,
Wit, Zacht grijs zoals nachtkastje of zacht Roze
zoals de lambrisering van de logeerkamer!
of hebben jullie nog een ander idee?
Helpen jullie mij kiezen?

7 opmerkingen:

  1. Ik zou hem toch wit schilderen als ik jou was. Dat staat vast heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anna ik vind het kastje echt gaaf geworden,mooi dat lichte grijs enne ik weet wel zeker dat het in dit huis veel mooier word,heerlijk dat rommelen,wat je grote kast betreft,zou ik niet echt advies kunnen geven,wat denk jijzelf dat mooier staat,grijs of lichtroze,ik vind beide super,wat leuk dat je een logeerkamer hebt,ik en Bart gaan er in de toekomst ook 1 maken,hij heeft van het weekend onze hobbykasten naar het kleinste kamertje gezet,veel knusser en nu moet ik wel mijn rommeltjes uitzoeken haha,maar ook voor deze kamer hebben wij plannen,een hobykamer van steigerhout,maar dat duurt nog wel een poos haha,ik zag pas op tv bij een bekende nederlander dat ze een soort hotel loge kamer had gemaakt en zelfs een nummer op de deur,dat wil ik ook graag,ohh wat een verhaal,ja heb dagen gelegen,ben een beetje wakker geloof ik,wens je een fijne zondag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zou voor een kleur zoiets als je nachtkastje gaan dat steekt mooi licht en vrolijk af bij je rose lambrisering, mooi geworden het nachtkastje dus de grootte kast gaat zeker ook lukken,

    lieve groet Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ihhhhhh niet doen!!!! zoo jammer en alles wit rose grijs?????
    Tja ik ga niet voor je kiezen hoor het doet me nu al zeer aan de ogen!!! hihiih
    fijne zondag Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Anna,je nachtkastje is erg mooi geworden.De kast zal ook geweldig worden in die kleur of in wit.Maar ook heel zacht roze is mooi.Heb vandaag zelf ook een roze kast gekocht.Erg mooi.Zijn jullie nog gewwst vandaag???Ik hoor het wel he.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Anna,
    Zelf ben ik niet vn spierwit.
    Ik zou hem met kalkverf etc verven, en je hebt veel mogelijkheden om hem weer dat oude tintje te geven, vaak staan er wel voorbeelden in tijdschriften hoe je dit kan doet. Soms met een verfblazer of eerst een laagje vaseline.

    Ik zou voor crème of grijs gaan, dat ligt natuurlijk aan de rest van jullie kamer.
    Prachtige kast!!

    BeantwoordenVerwijderen

-

Bedankt voor het achterlaten van 'n berichtje!
I love to read your comments..

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.