~Onze Hondjes..

Jullie kunnen misschien nog wel herinneren dat we
2 mishandelde hondjes hebben opgenomen?
Ze zijn nu 3 maanden bij ons
Ze zijn al aardig gewend, en Gelukkig zijn ze niet
echt bang voor ons..maar nog steeds wel
voor andere mensen,
en dan vooral voor hun voeten.


Op de foto hierboven zie je Chica,
en op de foto hieronder staat Rico.


Rico was behoorlijk onder gewicht en zwak.
Hij is nu heel speels en 
altijd blij en kwispelt er vrolijk op los.
en  begint al
aardig wat in gewicht aan te komen!

 
Chica is rustiger geworden en minder bang
het heeft zeker 6 weken geduurd voordat
ze haar staartje
omhoog stak en dat ze kwispelde..
Altijd haar staartje tussen de poten..zo zielig!!!

Chica is een echte doerak, ze zit ook overal in,
eet het liefst uit de vuilnis, ze krijgt alle bakken
open of omver, ze trekt zelfs de zakken open om
bij het afval te kunnen, ze springt op tafels,
zelfs via de stoelen..
en pakt dan vervolgens van alles
van wat er op tafel ligt om mee te spelen,
wat dus inhoud dat het kapot gaat..
Pennen en papieren zakjes zijn erg geliefd!
maar alleen als we niet thuis zijn, natuurlijk!!

Als we dan thuis komen en vragen
”wie heeft dít gedaan?”
dan kruipt Chica onder een stoel en Rico
komt dan kwispelend naar je toe en kijkt
dan vervolgens naar Chica, met andere woorden
”Chica heeft het gedaan! Ik ben lief”

   

Chica zit het liefst bij Baasje in de arm
zoals op de foto te zien is, lekker op d’r gat
en maar gekriebeld worden op d’r buikje.


Zo af en toe krijgt het baasje likjes
maar ook wel eens een zacht liefdesbijtje.
Zo lief en aandoenlijk!! 
        

Lieve Groetjes en een fijne week!
XXX Rico en Chica!
P.S
Ze waren ook niet echt zindelijk
maar gisteren heeft Chica voor het eerst
aangegeven
dat ze buiten een plasje wilde gaan doen!
Brave hond!!

9 opmerkingen:

  1. Ach wat een moppies, en ze zien er echt goed uit hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een beter thuis hadden ze niet kunnen vinden....
    Liefs
    Geef ze van mij een dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach,wat een geweldige hondjes zijn het toch.
    De angst kan er zo heel lang in blijven zitten,wij hebben het mishandelde hondje van mijn moeder in huis,nu 10 of 11 jaar maar als pup vreselijk mishandeld en,nog af en toe komt de angst naar boven kruipen en dan onze twee spaanse hondjes Bram heeft er gelukkig niet veel aan over gehouden maar,Harry wel,ook het eten van alles is heel herkenbaar voor de twee maar met heel veel liefde en geduld is er enorm veel te bereiken dat blijkt maar weer met de twee lieverds die bij jullie een heel goed huisje hebben gekregen,pluim voor jullie en voor de twee kanjers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieffies.......leuk zijn ze hoor en ze zien er goed uit...ze hadden geen beter baasjes kunnen treffen geloof ik............liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Anna,
    Fijn dat ze nu bij jullie zijn. Met veel geduld is altijd een hoop te bereiken. Ik zie het wel met mijn opgevangen cavia's en konijnen. Het duurt vaak lang maar van lieverlee merk je gewoon dat het dier om je gaat geven. Vindt dit vaak heel ontroerend. Temeer daar de dieren toch eigenlijk aan de mens zijn overgeleverd.
    Ze zien er mooi verzorgt en lief uit!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Snoepig hoor! En inderdaad geduld hebben heel veel geduld.
    Onze Hunter is ook mishandeld geweest bij een vorige eigenaar hij is nu 14. En nog steeds zo af en toe afstandelijk, maar o'wat is hij gek met onze jongste zoon van 9.
    succes en geniet ervan.
    Groetjes, Joni

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anna, ja klopt van het anoniem reageren, kon soms niet inloggen (heb er een hekel aan, maar ja...) En ja, had het recept ook gevraagd :D.
    EN soms herkennen ze me idd niet hihi, moet ik me ff opnieuw "voorstellen"

    Groetjes van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohhhh wat een schatten van hondjes en wat een schatten van mensen zijn jullie die dit voor deze diertjes doen, wie doet zijn beestjes dat nu aan ongelooflijk.

    liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Anna , ik vind het geweldig dat jullie die twee hondjes weer een warm en veilig thuis geven, doet me altijd goed zoveel dierenliefde te zien.....het zijn ook schatjes zo te zien , kan me niet voorstellen dat iemand daar anders over denkt.

    Je huis vordert al gestaag en je schouw is prachtig geworden .
    De tuin moet nog heel wat aan gebeuren schreef je maar ik vind het er al super gezellig uitzien , leuk ook die twee hoenen en de geitjes, lijkt me erg gezellig daar bij jullie !

    Nou fijne week verder , ik hoop dat het goed gaat met je gezondheid, lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen

-

Bedankt voor het achterlaten van 'n berichtje!
I love to read your comments..

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.