~Stukje Logeerkamer..

 

Ik laat jullie alvast een stukje zien van de logeerkamer
Ik ben hier hard aan het werk, om het op te knappen
en toch is er nog niet veel van te zien…
De verwarming is er af geweest, erachter was
het heel erg vuil, op die manier konden we ‘m
goed schoonmaken, en de muur erachter ook..

Ik heb een lambrisering gemaakt
en zacht roze geschilderd.
daarboven heb ik de muur en alle andere
muren wit gestructuurd.
Op het oude Franse spijlen bed wat ik heb,
zitten bloemen die de vorige eigenaar
roze heeft geschilderd,
dus op deze manier word de kleur
weer terug in de kamer gebracht!!!

 


Dit is een oud nachtkastje, ooit op de kop getikt
op een rommelmarkt, wat een gesjouw zeg
om die mee naar huis te krijgen…LOL
In deze kleur past ie natuurlijk niet zo mooi
bij de rest van de kamer…dussss…


De oude wastafel hing hier al en blijft ook
hangen, we hebben ‘m er even af gehaald
om erachter schoon te maken.
De marmeren plaat en de half ronde spiegel
komen er weer boven te hangen.
makkelijk voor de logees om vóór het naar bed gaan
zich even op te frissen en tanden poetsen..

 


Het glas in lood raam, blijft ook gewoon op
zijn plaats, Ik heb alleen nieuwe ophanghaakjes
eraan gezet, het is een soort van voorzetraam…
maar niet echt oud hoor!
 


Ik kan (nog) geen lamp vinden die hier past,
deze lamp kocht ik laatst bij Ikea (voor weinig),
die blijft hangen tot ik iets beters, mooiers
heb gevonden op rommelmarkt ofzo.

 
Op de foto hierboven en hieronder zie je
de prachtige sluitingen van de ramen,
alle 3 de ramen hebben deze sluiting
met bakelieten handvat…Super vind je niet?


Er is al heel veel gebeurd, maar
ik ben nog lang niet zover dat ie ingericht kan worden;
In mijn gedachten ben ik al klaar
en ben ik alweer met de volgende kamer begonnen..
maar in real life…ga ik maar weer even schilderen
en vloer schoon krabben…

  
Dit staat nu zolang even op de overloop
maar is bedoeld voor de logeerkamer
Het roze/witte sprei ie handgemaakt en heb
ik ooit eens op een rommelmarkt gekocht.
De stoel heb ik vorige week in een kringloopwinkel
hier net over de grens gekocht, en de beer
heb ik 14 jaar geleden van Richard gekregen,
toen hij voor
zijn werk naar Schotland was geweest!
Wat een liefie hé?

3 opmerkingen:

  1. Jullie zijn echt druk aan het opknappen, maar tussen de kiertjes door, zie ik een hele mooie kamer tevoorschijn komen.
    de wasbak en het raamsluitwerk vind ik superrrr !
    Succes met klussen, hier regent het keihard, dus weer om naar buiten te gaan is het niet echt...
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, doe jij dat ook??? Zelf ben ik op de slaapkamer aan het klussen en ik zie ze ook al helemaal af voor me.........;))
    Ze is ook bijna af, alleen nog de gordijnkap verven en de gordijnen vermaken maar ik heb er ook best lang over gedaan en tussendoor zat ik dan al geurzakjes te borduren om erbij te leggen terwijl te verf op me riep ::))
    Jouw logeerkamertje wordt heel zeker prachtig, ik vind de gehaakte sprei heel erg mooi!
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik val in herhaling maar mens wat een werk verzetten jullie en wat word het gaaf allemaal en die details van het huis zoooo mooi!!

    liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen

-

Bedankt voor het achterlaten van 'n berichtje!
I love to read your comments..

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.